Rólam

Kollár Brigitta vagyok 24 éves.  16 évesen eldöntöttem blogot indítok, hogy inspiráljak másokat is. Gasztro és életmód bloggerként, valamint táplálkozás szakemberként szeretném másoknak is átadni az egészséges életvitel szeretetét. Több éve foglalkozok egészséges táplálkozással 30 kg-os fogyásom után, a hosszú évek alatt a legkülönbözőbb diéták előnyeit és hátrányait is kitanulmányoztam. Életcélom, hogy az emberek egészségesen éljenek, ezért minden héten kedveskedek 300 ezer főre nőtt követőtáboromnak hasznos táplálkozási tanácsokkal és edzés tippekkel is.  Ma már emberek ezreinek adok tanácsot a kiegyensúlyozott és változatos étrend kialakításában  Magyarország legnépszerűbb életmódváltó csoportjában is, amely a Fitten egész évben Kollyval nevet viseli és meghaladja a 110.000 fős létszámot.

Végzettségeim & tanulmányaim:

2016: Fitnesz edző képzés
(főbb területek: sportpszichológia, Speciális edzőtermi fitness gyakorlatok és edzésmódszertanok, Sportegészségügy)

2017: Csoportos edző képzés
(főbb területek: köredzés, hot iron, step aerobic, fitball, gymstick)

2017: Életmód és táplálkozás tanácsadó képzés
(főbb területek: vércsoport diéta, anyagcseretípus meghatározás, glutén-laktózérzékenység, metabolikus típusok és sajátosságai )

2017: Sporttáplálkozási és táplálék-kiegészítési
 tanácsadó képzés


2018: Hormonális táplálkozás és életmód tanácsadói továbbképzés
(főbb területek: PCOS, Ösztrogén dominancia, pajzsmirigy betegségek, Mellékvese kimerülés, menstruációs ciklus zavarok, klimax, autoimmun betegségek, Inzulinrezisztencia)

2019: Fermentálás fontossága a táplálkozásban tanfolyam
(Mindent a lisztérzékenységről. Autoimmun betegségek és glutén összefüggése. Szivárgó bél szindróma. Fermentálás pozitív hatásai) 

2019: Mellékvese kimerülés felismerése és kezelése továbbképzés
(Hogyan aludjunk jól?, Hogyan segíthetjük táplálkozással a mellékvesénk egészségét? Stresszcsökkentő praktikák) testalkat-típusok 

2020: Inzulinrezisztenciáról komplexen 

Valóban jó a "160 gramm szénhidrát diéta"?, A női hormonális rendszer komplex összefüggései, avagy az inzulinrezisztencia számos arca (PCO-S) hogyan okoz "inzulinrezisztenciát" mind a túl sok "rossz" szénhidrát, mind a túl sok "rossz" zsír?! ) 


2020:
  Laborleletek értékelése tanfolyam
(Legfontosabb labor vizsgálatok, értékek eltérései, illetve az eltérések lehetséges okainak feltárása)

2020: Táplálkozás tanácsadó & Wellness trainer továbbképzés
Főbb területek: makro és mikronutriensek aránya, savasodás, elhízás lelki okai és  kezelése, táplálkozási napló részletes elemzésének elsajátítása, A táplálkozást érintő tudományos kategóriák, Az elhízás kezelésének komplex terápiás lehetőségei, Divatos fogyókúra módszerek és azok káros hatásai,  Speciális célcsoportok táplálkozása 

2020: A pajzsmirigy betegségeinek kezelési lehetőségei továbbképzés
(Életmódbeli tanácsok, pajzsmirigyet bántó, kerülendő dolgok ismerete,
pajzsmirigy alulműködés, akut pajzsmirigy gyulladás, vagy a különböző autoimmun pajzsmirigy betegségek, pl Hashimoto-betegség alternatív kezelési lehetőségei)

2020: Vitaminokról másképpen  továbbképzés 
( Vitaminok és ásványi anyagok tények & tévhitek,  táplálékkiegészítőkben lévő aktív formák, vitaminok természetes forrásai, Vitaminok adagolásai,  javallatok és ellenjavallatok, betegségek kiegészítő kezelésére alkalmazható dózisok)


Nem kell tökéletesnek lenned ahhoz, hogy másokat inspirálj. Engedd meg az embereknek, hogy abból inspirálódjanak, ahogyan megküzdesz a saját tökéletlenségeddel. 

Történetem:

2011-ben, azaz 14 évesen 86 kg-al határoztam el, hogy életmódot váltok, mert elegem volt a túlsúlyból, az osztálytársaim cikizéséből és az egészségügyi problémákból. Megelégeltem azt, hogy rendkívül sok kapu bezárul előtted, ha más vagy mint a többiek. Folyton megaláztak az utcán, utánam röfögtem az osztálytársaim és nem tudtam beilleszkedni.
Nehéz dolgom volt, hiszen sem barátaim sem a családom nem támogatott életmódváltásomban. 
Mindenki, aki a környezetemben élt nem sportolt, nem táplálkozott egészségesen, mindenki túlsúlyos volt és viselte ennek egészségügyi hatásait is. ( Cukorbetegség, magas vérnyomás..stb..)
2011-től hatalmas lépést tettem előre egyedül, ettől lett része az életemnek a sport és az egészségtudatos táplálkozás, az egész úgy indult, hogy én gyermekként is küzdöttem plusz kilókkal (nem is kevéssel sajnos) és ezen változtatni szerettem volna, így gyermek fejjel belekezdtem egy életmódváltásba. Ez sikeres volt, lemondtam a gyors éttermi ételekről, étolajjal készült ételekről, fehér cukorról, fehér lisztről, helyettük saját készítésű egészséges ételeket fogyasztottam, valamint minden hizlaló kedvenc ételem helyett kitaláltam valami jobb alternatívát. Ennek hála nem csak 30 kilótól szabadultam meg sikeresen, de a magas vérnyomástól is és a különböző gerinc és boka fájdalmaktól is, mert egyszerűen nem bírta el a nagy súlyt a testem. Nem tudtam sokáig állni illetve sétálni, futásról nem is álmodoztam.

Majd mikor sikeresen leadtam 30 kiló felesleget pár évre rá, pontosabban 2013 május 11.-től lett életem része a futás is, ez azért fontos dátum, mert innen volt 7 napom felkészülni életem első futóversenyére, ami egy meghatározó pont lett az életemben.
2013 május 11.-én megláttam, hogy május 18.-án lesz 6km távú női futóverseny és azonnal nevezni szerettem volna, bár akkor még 400 -500 métert sem tudtam lefutni megállás nélkül. Volt 7 napom felkészülni, a családom és a barátaim sem hittek ebben, hogy 7 nap alatt sikerül a 0-ról, de bennem volt a versenyszellem, bennem volt a "csakazértis". A verseny előtt 2 nappal sikeresen  lefutottam a távot, így nyugodt szívvel mehettem a versenyre. Ott rájöttem, hogy többre vagyok képes, mint amit gondolok magamról, és ne hallgassak másokra, hiszen a  sport adott önbizalmat, életcélt, és lelkileg erősebbé tett. Onnantól kezdve elkapott egy fajta sportláz, minden versenyen ott vagyok amelyiken ott tudok lenni.

Miért van két sikersztorim?

2011-ben elért 55 kg-os súlyomat grammra pontosan tudtam tartani 2 évig, de sajnos 2013-ban anorexiát diagnosztizáltak nálam, ami a napi több órás edzéstől volt és a hormonrendszerem leállt, a hajam többnyire kihullott.  Az anorexia többnyire a maximalisták betegsége és én még többet még többet szerettem volna kihozni magamból, hogy minél távolabb kerüljek a duci énemtől.
Akkor a futóversenyeken sorban hoztam haza aranyat, de sajnos az orvosok nem nézték jó szemmel, így mindenképpen híznom kellett, az itt kapott hormon gyógyszerektől 2 hónap alatt viszont +27 kg-ot híztam, amitől depressziós lettem és bulimiás. Egész eddig mindig rettegtem attól, hogy újból elhízok. És most nem tehettem mást, mint végig néztem, ahogy egyre csak nagyobb leszek újból. Nem tudtam mi történik velem. Az orvosom pedig csak egy mellékhatásként fogta fel az egészet. Éppen még gimnazista voltam és rettentő nagy nyomás volt, hogy az  a lány aki sz
eptemberben még 55-56 kilósan ült a padban, novemberben már 83 kg-ot nyomott. Havonta 13 kg rakódott rám úgy, hogy ugyanúgy étkeztem mint eddig. Rettegtem attól mások mit gondolhattak... Hogy biztos otthon bezabálhatok mindent és csak az iskolába viszem a salátás teljeskiőrlésű szendvicseim. Mindent megpróbáltam, hogy csökkenteni tudjam az egyik pillanatról a másikra érkezett súlyomat. Többet edzettem, még kevesebbet ettem.. Volt mikor 24 órán keresztül nem ettem, utolsó elkeseredésemben már bulimiás lettem. Ezzel a betegséggel sok ideig küzdöttem, de sikeresen legyőztem és neki tudtam állni leadni a felszedett plusz kilóim. Sokkal nehezebb küzdelem volt, mint az első fogyásom. A bőröm pedig nagyon megsínylette a gyors hízást is. Ez van! De büszke vagyok a striáimra és a fogyás miatt itt-ott megereszkedett bőrömre. Büszke vagyok a narancsbőrömre. Büszke vagyok mindenre, mert így vagyok ÉN! Innen látom magamon milyen utat jártam be eddig és még mennyi minden vár rám.

Tudom, hogy áldozat nélkül sosincs siker, és lassan kezdek hálás lenni a sorsnak a mélységekért, mert ha nem élek át annyi mindent - ma nem az lennék, aki vagyok.


Mi a titkom? Nincs titok. Olyan életvitelt folytatok, amely mindenkinek elérhető.


1. Rengeteg vizet iszok ( Napi 3 liter) 
2. Nagyon minimális  kávét/energiaitalt/ light italokat, de legfőképpen kevés alkoholt fogyasztok
3. Egészségesen étkezem. Kerülöm a  feldolgozott és cukros ételeket, kerülöm a bő olajban sült ételeket, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztok, emellett  értékes tápanyagokban gazdag ételeket eszem.  Megtaláltam az egyensúlyt, így olykor csalónapokat is beiktatok ezzel kontrollálom a falási rohamokat.
4. Élvezem a testmozgást és többféle mozgásformát kipróbálok és ezeket váltogatom, így nem unom meg a monotonítást. 
( Edzőtermi súlyzós edzés, otthoni erősítő edzés, biciklizés, futás, kettlebell edzés, hullahopp, jump fitness..)
5. Időt fordítok a megfelelő alvásra és a  stresscsökkentésre



Kezdd el tested (sz)építését velem!
Férfiaknak és Nőknek egyaránt! 

SZEMÉLYRE SZABOTT 90 OLDALAS ÉTREND IGÉNYLÉSE 

OTTHONI VAGY KONDITERMI 50 OLDALAS EDZÉSPROGRAMOK 

LÉGY TAGJA MAGYARORSZÁG LEGNÉPSZERŰBB ÉLETMÓDVÁLTÓ CSOPORTJÁNAK!