LEGGYAKORIBB DIÉTA HIBÁK, AMIT NAGYON SOKAN ELKÖVETNEK!



Megosztok veled néhány olyan tipikus hibát, amelyeket nagyon sokan elkövetnek amikor diétázni kezdenek. Ezeken te már ne bukj el, ha sikerélményt szeretnél! 

Túl kevés ételt eszel 
Amikor rászánják magukat az emberek a fogyásra sokan átesnek a ló túloldalára és minél inkább csökkentik az adagokat. Ez ugyanúgy megállítja a fogyást és jojoeffektust eredményez, illetve hormonális problémákhoz vezethet.
(Pl: menstruáció kimaradás..)

Nem alszol eleget
A fogyást befolyásolja az alvásod minősége és mennyisége is. Ha a szervezet nem kipihent jobban fogja kívánni a szénhidrát dús ételeket/ cukros ételeket. Kialvatlanság esetén romlik az önfegyelmed és hamarabb elcsábulsz.  Törekedj a napi 7 óra alvásra. Próbáld meg beilleszteni a napodba, hiszen az egészséged a tét!

Diabetikus ételeket fogyasztasz 
Sokan úgy vélik, ha valami már cukormentes az diétás is és előszeretettel tömik magukat a sok cukormentes keksszel, nápolyival és péksüteménnyel. Ezek szintén nem túl jók, ha súlyvesztés a cél, hiszen nagyon feldolgozott élelmiszerekről beszélünk, többségükben rengeteg a fehérliszt és üres szénhidrátbombák. Rengeteg kalóriát tudunk velük bevinni és az étvágyunkat csak rövid időre csillapítják.

Kevés folyadékot iszol és nem figyelsz a folyékony kalóriákra. 
Ha keveset iszol a szervezet azzal lesz lekötve, hogy egyik helyről a másikra szállítja a vizet és nem fog olyan "luxustevékenységekkel" törődni, mint például a te zsírvesztésed. Fogyassz naponta 2,5-3 liter vizet. Szerepet játszik a fáradtság csökkentésében, segít megszüntetni a fejfájást, szédülést a dehidratáltságtól és szerepet játszik a narancsbőr eltüntetésében is. Amit mindenképp kerülj azok a cukros és "light" italok, hiszen ezek képesek nagy mennyiségben és gyakori fogyasztásuk miatt narancsbőrt generálni és fejfájást is tudnak okozni.


Nem elég változatos az étrended 
 Sokan belebuknak, hogy megunják az egyhangú diétát, mert nem tették elég változatossá és nem csempésztek bele kreativitást. Légy kreativ, csempéssz bele új dolgokat. Használj fel több receptet és elkészítési módot. Fogyassz sok zöldséget, jó szénhidrátokat, jó zsírokat és megfelelő  fehérjeforrásokat.

Túl hajtod magad edzés terén
Ha már valaki rávette magát a változásra akkor nagyon gyakori hiba, hogy az eredmény már tegnapra meg kell, hogy legyen és képesek minden nap edzeni órákat ezzel pedig hamar kiégnek és nyűgként tekintenek az egészre. Alkalmazd a fokozatosság elvét: Elég kezdetnek  heti 2-3 edzés is a fejlődéshez.

Türelmetlen vagy, túl gyorsan várod az eredményt
Nagyon sokszor kapok olyan leveleket, hogy valaki 1 hete jár edzeni, 1 hete diétázik és még csak 2kg-ot fogyott és nem látja magán az eredményt, feladja. A változás lassú folyamat. A felesleg sem pár hét alatt jött így ne várd el, hogy pár hét alatt le is menjen.
4 hét kell mire észreveszed magadon a változást. 
8 hét mire a barátaid.  12 hét mire mindenki más.
 Adj magadnak minimum 12 hetet. Ne állj meg!