Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Hogyan vegyünk futócipőt?

2017.12.06

Számtalanszor láttam már a kérdést „Milyen cipőt vegyek futáshoz?”.
Itt nagyon sokan leírják számukra mi vált be, avagy éppen milyen cipőt nyúznak.

Sajnos ez azért nem ennyire egyszerű. Többek között azért, mert nem mindenkinek egyforma a lába. Ráadásul nem mindenki ugyan olyan távokat fut, ugyan olyan talajon.
Viszont van egy nagyon jó megoldás arra, hogy a lábunknak a legmegfelelőbb futócipőt válasszuk.

 

                          futo.png 


Igazából nem kell mást tennünk, mint időpontot egyeztetni és elmenni egy lábállás diagnosztikára.
Sokan most mondhatják, hogy jó…de az sokba fog kerülni.
Van még egy jó hírem.

 

Teljesen ingyenes vizsgálatról van szó.
Teljesen fájdalom mentes és semmi különös dologgal nem jár.
Valójában egy futópadon kell egy nagyon kocogós tempóban futni 2-3 percet. Egy kamera figyeli az embert hátulról. Megnézik milyen a láb állása.
Én a képen az én lábállás diagnosztikámról készült fotó látható.

 

                     24946501_10208322177652268_1435724600_o.jpg


Amint kész az eredmény, kedvesen elmondják, hogy mi a helyzet.
Ez nálam annyi volt, felhívták a figyelmem arra, a lábam 8,7 fokkal tér el az ideálistól. Az átlagosnál egy kicsivel nagyobb eltérés, de még nem az a kategória, hogy kifejezetten foglalkozni kell vele.
Ezen kívül még ugye nem egyenes áll a lábfejem, vagyis csámpás.
Mindkettővel akkor kellene mindenképpen foglalkozni, ha nagyobb távokat akarnék futni, pl. maraton. Egyelőre viszont én teljesen jól megvagyok a 10-15, esetleg 20km-es távjaimmal.
A tesztből kiderült az is, neutrális cipő kell számomra.

 


Ez mit is jelent?
A befelé dőlő lábfejjel rendelkezők a pronáló stílusúak,
a kifelé dőlő lábfejűek a szupináló lábúak,
a harmadik kategóriába pedig a neutrális tartozik, ami azt jelenti, egyenesen áll a lábfej és nem akar sem befelé, sem kifelé dőlni.

A pronáló lábúak futás közben mikor a láb a talajt éri a lábfej befelé dőlhet, ez leginkább térd és boka fájdalomhoz  vezethet.

A szupináló lábúak, vagyis akiknek kifelé dől lábfejük,  a külső talp élüket használják. Ennek következtében futáskor túl nagy terhelés hárul a lábfejre.
Erre akár egy otthoni egy otthoni tesztet is el lehet végezni. A vizes lábnyomunkat kell megfigyelni.

24740422_10208322177452263_1233462819_n.jpg

 

Kapcsolódó kép

A képen szereplők közül amelyikre a legjobban hasonlít, az lesz a miénk.
Miután a vizsgálat véget ért, ajánlanak számunkra megfelelő cipőt. Természetesen akár megtehetjük azt is, felvesszük a cipőnket és kisétálunk a boltból, mivel nem kötelező vásárolnunk.
Viszont ha maradunk az üzletben, nagyon fontos, hogy minél több cipőt vegyünk fel és sétálgassunk benne. Minden cipő különbözik a másiktól és más-más érzés lesz a lábunkon viselni őket. 5-6 cipő után már egyértelműen meg tudjuk állapítani, számunkra melyik a kényelmes.


Így összességében a lábunknak megfelelő futócipőt tudjuk kiválasztani amivel nem fogunk feleslegesen térd, boka vagy egyéb fájdalmakkal küzdeni és jobb hatásfokkal is tudunk bennük futni.


Nekem végül egy fehér lett a befutó..

 

24879127_10208322177812272_1887026493_o.jpg

 

Szerző:  Hajnal  Péter  A csapat  egyik  szakembere.

 

 

aa4.png    aaket01.png