Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Az előre dobozolás fortélyai- Ezt eszem egy nap avagy 3 napos mintaétrend

2017.04.02

 

Az előre dobozolás fortélyai:
 Ezt eszem egy nap avagy 3 napos mintaétrend

 

boritokaja.png

 

Hétfő.
Hétfő volt reggel 6:10
Kimész a konyhába és elkezdesz főzni. Igen, megcsinálod, annak ellenére, hogy kellhetnél akár 7:00kor is, ahogy sok más ember, de ők nem főznek és nem követik az álmaikat, mi viszont igen.
Igazából itt megint eljöhet az a pont, hogy utálod, és szarnál bele az egészbe, inkább rendelsz majd munkahelyeden pizzát vagy kirohansz kajaszünetbe a szomszéd kajáldába.
Igen, ez nem csak neked fordul meg a fejedben, nekem is sokszor megfordult már az évek alatt. Még sem vagyunk olyan mások ugye?
A sikeres ember rendelkezik azzal a szokással, hogy megteszi azokat a dolgokat, amelyeket a sikertelen emberek nem szívesen csinálnak.
Tudtátok,hogy az emberek 70%a úgy megy el reggel otthonról,hogy nem tudja mit eszik aznap a nap folyamán,mert inkább útközben eszik itt - ott?
A város tele van gyors éttermekkel ,
semmi egészséges kaja és csak random "végig eszik a varost".
Mi legyünk előkészültek!
Tervezzünk előre.
Akár dobozoljunk ,hogy ne kelljen a sarki pizzásra kényszerülni. 

A hétfőket az emberek 80%-a amúgy is utálja, pedig "nem a hétfőt utálják, hanem a munkájukat "-hangzik az idézet. 
Nekem teljesen mindegy milyen nap van. 
Régen is heti 7 napot kellett dobozolnom, hiszen hétfőtől péntekig ebbe a suliba jártam, szombat vasárnap pedig abba, és iktassak már be edzést, diákmunkát és még főznöm is kell, reggel eljöttem, este hazaestem még sem volt ez sosem kifogás. Most sem lett könnyebb, hogy heti hét napot dolgozom.
Te se várj a tökéletes alkalomra mikor kezded el, mert nincs ilyen. A tökéletes alkalmat te teremted meg. És nem lesz könnyebb, ne várd, hogy majd könnyebb lesz, a könnyű nap tegnap volt!
Innen már csak nehezebb lesz, akár elfoglaltabb leszel, nem lesz még ennyire se alkalmas a körülmény, mint most így ne kockáztass! Vágj bele!

 

aadobo02.jpg

 

Ezekben a dobozokban csirkemell, bulgur saláta ágyon és
kigyóuborka látható ugye milyen jól néz ki?
Sokkal gusztább, ha picit törődünk és igényesen elkészítjük, mint hogy összehányjuk egy dobozba és undorral fogjuk fogyasztani akár a diétánk első akár a 99.napján.
Megegyszerűsítjük a dolgot, hogy amit eszünk nem csak egészséges de még jól is néz ki.
Én előre 3 napra főzöm általában, és hűtőben tárolom a dobozokat így tuti nem romlik meg, több nappal már nem kísérletezem, a 3 nap még mindig bevált romlás nélkül.
A bulgurt még azért is imádom, mert nem kell sokat tötyölni vele a konyhában, én személy szerint pár percig főzöm alacsony lángon enyhén sós vízben és kész is,akiknek este munka után szintén nem sok idejük és energiájuk van még másnapra főzőcskézni azok szint úgy szeretni fogják :)
Étrendet követő embereknél sokszor felmerülő dolog szokott lenni, ha a napja 3x100g csirkemellet tartalmaz például azt egyáltalán nem kell külön külön sütögetni én egybe szoktam ,mert sokkal gyorsabb és majd megpróbálom egyenlően elosztani a 3 kajás dobozomban.
szerintem egyáltalán nem indok, hogy azért nem tartod a diétád és viszed ezeket magaddal, mert nincs mikró esetleg a munkahelyeden, nekem se volt soha a suliban még sem romlott meg és teljesen jól elvoltam vele, igen, aláírom, hogy nagyobb helyet foglal a táskában, mintha büfében reggel vettél volna egy rántott húsos szendvicset, de hidd el megéri :)
Nem csak azért, mert rohadt jól fogsz kinézni, de még azért is mert egészségesebb leszel ami szerintem már magában egy rettentő jó indok!

 

 

aadobo01-masolata.jpg


 

Ha eddig eljutottál a blogom olvasásában valószínüleg van már benned annyi motiváció és akaraterő, hogy belevágj az életmódváltásba, hiszen az egészsséges táplálkozás tud izgalmas lenni és felettébb jó dolog.
Én imádok enni, így  a következő napi ételeimben találtok guszta főételeket és sütiket, mind-mind egészséges hozzávalókból cukormentesen.

 

 

Napi étkezés minták:
Törekedjünk rá, hogy 4-5x étkezzünk a nap folyamán az 5 étkezés a legtökéletesebb, de a 4 is elfogadott főleg olyanoknak akiknek egyáltalán nem egyszerű az étkezésekre időt szakítani.
Este felé haladva csökken a szénhidrát bevitel, a vacsorába már nagyon kevés/szinte nullának ajánlott lennie.
A zöldség fogyasztás nagyon fontos minimum 300g-ot mindenképp egyetek, segít a fogyásban is, tele van rosttal és eltelít :)

 

 

"A" NAP


1. étkezés:
teljeskiörlésű kenyér, főtt tojás, paradicsom

2. étkezés:
Hamis rizseshús bulgurból, kókuszzsíron piritott csirkével, párolt zöldséggel keverve

3. étkezés:
cukkinis csirkefasirt (200g reszelt cukkiniből, 200g darált csirkemellből, 1 tojásból és 20-30g zablisztből ) savanyúsággal vagy zöldséggel. 

(teljes receptért katt) 

4. étkezés- vacsi:
Protein palacsinta.
60g myprotein pancakemix vizzel kikeverve minimális kókuszzsíron kisütve és kalóriamentes sziruppal. 

 

 

kaja01.jpg
 

 

 

 

"B" NAP 

 

1.étkezés:
2 tojásból csirkemell sonkás rántotta minimális kókuszzsíron sütve, abonettel

2.étkezés:
Light mozzarellával csirkemell sonkával töltött gombafejek  bulgurral és paradicsommal 

3.étkezés:
Cukkinis hajó csirkemellel és light mozzarellával.
/egy egész cukkiniből cukormentes ketchuppal kikenve kókuszzsíron piritott vöröshagymás csirke töltelékkel/

4.étkezés: - vacsi - 
mikrós muffin   
(teljes receptért katt) 
/40g lenmagliszt , 30g fehérjepor, 1 egész tojás
édesítő pici víz, hogy egy csomómentes masszát kapjunk és mikróban 1-1,5 percig melegítjük papir muffin formákban/

 

 

kaja02.jpg

 

 

 

 

"C" NAP


1. étkezés:
Aldiban kapható szénhidrát csökkentett pogácsa
(80 Ft körül van szóval egyáltalán nem kerül többe, mint egy fehérlisztes)
tojással, csirkemell sonkával, zöldséggel

2. étkezés:
Csirke saslik csirkemellből, hagyma, paprika, és sűtőpapiron tepsibe megsüt majd mikor kész egy kis olivaolajjal meglocsol -borsós bulgurral

3. étkezés:
sült padlizsán, kókuszzsíron sült fűszeres csirkemell (pirospaprika, só, bors stb) , barna rizzsel

4. étkezés- vacsi:
Hamis kókuszgolyó 
/180g Meggle zsírszegény túró,
20g cukormentes zsírszegény kakaópor, édesítő
12 g kókuszreszelék / 

 

17626174_1903927946487075_7537763502825150053_n.jpg

 

 


 

proba05.png        proba06.png