Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A CUKORHELYETTESÍTŐK ÚTVESZTŐJÉBEN

2017.01.10

   

    cikk2.png

 

A fehér cukor helyettesítésére már számtalan tipp és termék létezik,
ám némelyik talán még károsabb is ,mint a fehér méregnek nevezett cukor,
rengeteg egészséges alternatíva létezik, amiről lehet nem is tudsz,
de most egy bejegyzésben össze szedem nektek a legjobbakat.
Mielőtt belevágnék a közepébe szeretném az alapokat megismertetni :

 

 

Miért nagy ellenség a fehér cukor?

A finomított fehér cukor cukortartalma 95 %, melynek feldolgozása hatalmas

terhet ró szervezetünkre. Károsítja a májat és az idegsejteket, székrekedést és

fokozott ingerlékenységet okoz. Nagy szerepe van a cukorbetegség

kialakulásában hiszen olyannyira megterheli a hasnyálmirigy inzulin termelé
sért

felelős sejtjeit, hogy azok kimerülnek és nem képesek ellátni feladataikat.

Hozzájárul a kalcium hiány és az érelmeszesedés kialakulásához,

megakadályozza a zsírsejtek bontását. És még a fogainkban is kárt okoz.

Ezért nevezik egészséges életmód hívei fehér halálnak.

 

 

 

Fehér cukor helyett mivel édesítsünk? 

 

 

Nyírfacukor
 

Más néven xilit vagy xylitol. Leggyakrabban kukoricarostból vagy nyírfakéregből állítják elő. Cukoralkoholnak minősül, így csak kis része szívódik fel, ezért nem terheli az inzulinháztartást. Glikémiás indexe mindössze 7, szemben a kristálycukor 68-as GI-jével. A cukorhoz hasonlóan használható, könnyen oldódik, viszont mivel nem táplálja a gombákat, élesztős tészták elkészítéséhez nem alkalmas. Az egyetlen hátránya, hogy cukoralkohol lévén hasmenést okozhat, ha túl sokat használunk belőle.

A xilit is jótékony hatással bír, azonban kalória és szénhidráttartalommal is rendelkezik.

A plakk kialakulásának a csökkentésével segít megelőzni a fogszuvasodást
Meggátolja azoknak a savaknak a kialakulását, amik kivonják a fogzománcban lévő ásványokat
Megállítja a savat képező baktériumok szaporodását
Csökkenti az ínygyulladást
A glikémiás indexe 7, ami nem váltja ki a szervet inzulinreakcióját, ezáltal a cukorbetegek is használhatják
40%-kal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a cukor
A pH szint emelésével lúgosít


                                      minden-termek.jpg

 

 

 


Stevia, vagy sztívia

Bár egyáltalán nem cukor, mégis a legjobb természetes édesítőszer por, csepp vagy tabletta formában. A stevia nevű növényből vonják ki, különböző vegyületei 12-szer, vagy akár 300-szor édesebbek, mint a cukor. A süteményben fizikailag ugyan nem fogja létrehozni azokat a változásokat, amiket a cukor, viszont nem csak ártalmatlan, hanem kifejezetten gyógynövénynek minősül. Az egyetlen hátránya jellegzetes íze, amit különböző gyártók különböző sikerrel tudtak kiküszöbölni a sztíviás édesítőszerek esetében. Szintén nem tartozik az olcsó termékek közé, viszont nagyon keveset kell használni belőle. Egyáltalán nem emeli meg a vércukorszintet, nincs kalóriatartalma, és számos kedvező hatása van a szervezetre. Érdemes egy kicsit kutatni, míg megtaláljuk a számunkra kellemes ízű sztíviát. 

 
                                    stevia005.jpg
 

 

 

 


Nádcukor 
ez sem egészségesebb a répacukornál vagy a barna cukornál,de..


finomítatlan élelmiszer, nyers cukornádból készül, és mentes mindenféle színezéktől és aromától. Előállításánál a cél az, hogy megőrizzék a nádcukor eredeti melasz (sűrű cukorszirup) tartalmát. Jellegzetes karamellás íze a nádcukor természetes íze, bár érzékelésre a nádcukor kevésbé édes, mint a megszokott kristálycukor. Színe lehet egészen világos és egészen sötét barna is.
Sajnos ennek ellenére ez sem egészségesebb a répacukornál vagy a tisztítatlan répacukornál (barna cukor). Viszont akár fehér, akár répa- vagy nádcukrot fogyaszthatunk, az egészséges étrendbe kis mennyiségben egyaránt beépíthetőek. Mivel azonban a nádcukor kíméletes eljárással készül, ezért a cukornád gazdag ásványi anyagai és értékes nyomelemei a nádcukorban is megtalálhatóak..

 

                                      cukrok.jpg

 

 



A Fruktóz 

Másnéven gyümölcscukor.
A gyümölcscukor bizonyos szempontból jobb, mint a kristálycukor, mert feldolgozása a májban történik, ezért nem okoz jelentős inzulinreakciót. Ugyanakkor fogyasztása csak kis mennyiségben javasolt, mert a máj véges kapacitása által fel nem dolgozott mennyiség a véráramba kerül trigliceridek formájában. Ráadásul, a kutatók szerint a fruktóz nem hat a jóllakottságért felelős hormonokra, ami miatt sok evés után is éhesnek érezhetjük magunkat.

 

                                     gyumolcsok_cukortartalma.jpg

 

 

 


A méz

A méz négyötödrészt cukorból áll. Pontosabban szőlő- és gyümölcscukor keverékéből. Túlzásba vitt fogyasztása tehát hizlal (100 g = 325 kcal), ráadásul halmazállapota miatt a fogaknak is árt. 
Az iparilag előállított édesítőszerrel ellentétben a méz kizárólag természetes összetevőket tartalmaz, eddig körülbelül 180 féle hatóanyagot találtak meg benne. Igaz, ezek közül néhány (például a vitaminok) csupán kis mennyiségben vannak jelen. Annál fontosabb a szerepük az ásványi anyagoknak, így a vasnak, illetve a nyomelemeknek. Utóbbiak közül a króm elősegíti a cukor feldolgozását, szabályozza a vércukorszintet. Ez az egyik oka, amiért a méz könnyebben emészthető a háztartási cukornál.

A méz sokáig eláll, így akár egy évre előre is feltankolhatjuk a család számára szükséges mézkészleteket. A méz javítja az emésztést, segíti a szervezet ellenálló képességét, többféle aminosavat, ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. B1, B2, B3, B5, B6 és C-vitamin tartalma mellett, réz, magnézium, kálium, nátrium, cink, vas, mangán, foszfor, kalcium is található benne

 

                                       e73b0a6f8b8ea9d5f03cc11bc7fb398993f98d60.jpg

 

 


 
 

Eritritol (eritrit)

Glikémiás indexét 0-ra tartják, így nem emeli meg a vércukorszintet, nincs semmilyen hatással az inzulinra, ezáltal cukorbetegek is fogyaszthatják, és a diétázók, fogyókúrázók, egészséges életmódot követőknek is tökéletes választás. Az eritritol használható sütéshez, főzéshez is, hiszen hőre nem bomlik, azonban a süteményeknél sokkal tovább tartó puhaság érhető el vele. Sőt, ha ügyesek vagyunk, még karamell máz készítéséhez is tökéletes.

Az egészségre gyakorolt hatásai között tehát ott szerepel, hogy nem emeli a vércukor- és inzulinszintet, nem okoz bélproblémákat (pl. hasmenés), gombaölő hatású, tehát candidásoknak is tökéletes választás, ráadásul klinikailag tesztelt, hogy a fogszuvasodást is elkerülhetjük vele, mivel nem metabolizálódik a szájban található baktériumokkal sem. Tökéletes sütéshez, főzéshez, sőt, még tartósabbá teszi ételeinket és puhábbá a cukormentes sütiket.

Édesítőereje 60-80%-a a cukorénak. Teljesen kalóriamentes, nem okoz fogszuvasodást vagy vércukorszint emelkedést. A többi cukoralkoholtól eltérően, a vastagbélben való jó felszívódás miatt nincs hashajtó hatása. 

 

                                   eri.png
 

 

 

 

ÉN MIKET HASZNÁLOK ÉS AJÁNLOK?
 

Én az eritritre rakom le voksomat, A szervezetnek kihívást jelenthet leszokni a kristálycukorról, de ha már belevágunk, válasszunk olyan alternatívát, amelynek fogyasztása több szempontból előnyös számunkra! A cukor helyett eritritet tartalmazó ételek, italok fogyasztása a fogyasztást követően kisebb mértékű vércukorszint-emelkedést okoz, mint a cukrot tartalmazó ételek,
italok fogyasztása.

Az eritrit olyan cukoralkohol, amely nem csak édes ízélményt nyújt a cukorbetegeknek, diétázóknak és a modern étrendek követőinek, hanem fogyasztásakor enyhén frissítő, hűs hatása is érződik.


 

7X NoCarb Eritrit-Stevia Édesítő (LINK)
 

A cukornál hétszer édesebb, nullakalóriás, természetes édesítőszer. Teljesen utóízmentes, a steviára jellemző kesernyés mellékíz nélkül! Hideg és meleg ételek édesítésére! Sütésálló, édes íze magas hőmérsékleten sem csökken.

250g 7x Nocarb Eritrit-stevia édesítő megfelel 1,75 kg cukor édességének megfelelő édesítővel!

Összetevők: Eritritol, Stevia

 

                                          nocarb-sweeter.jpg

 


 

 

 

Miért nem jók a mesterséges édesítőszerek és az ezekkel készült szénsavas italok?

A light termékek csalókák, valójában napi egyetlen diétás üdítőital elfogyasztása is 31 százalékkal növeli az elhízás kockázatát. A mesterséges édesítőszerek, mint például a szaharin vagy az aszpartám fogyasztása tulajdonképpen nagy kalóriabevitelre készíti fel a szervezetet. Amikor ez mégsem történik meg, követeli magának a többletbevitelt azzal, hogy éhségérzetet kelt, vagy kevesebb kalóriát kezd el égetni.
Nem beszélve a kólában lévő foszforsavról, ami elvonja a csontokból a kalciumot illetve roncsolja a fogakat...

 

mesterseges_edesitoszerek_nagy.jpg
 

Tévhit tehát, ha cukormentes kólát fogyasztunk megkíméltük fogainkat a károsodástól, hiszen nem feltétlen a cukor ennek az oka, hanem a foszforsav.

És jó , ha tudjuk 
édességgel nem fogunk látványos fogyást elérni  , akkor se, ha a süti  édesítős.
 Az édesítők ugyanúgy inzulin kidobására sarkallják a hasnyálmirigyet, így a vágyott alakhoz nem vezet az út semmiféle nyalánkságokon át, akkor sem, ha azok 'diétásak'.
Ha 30 kiló felesleged például ,  valamennyi súlyt veszíthetsz, de süteményekkel sosem lesz fitt alakod.


De egy rettentő nagy előrelépés, ha olyan cukor alternatívát választasz  ami nem dobja meg annyira a vércukorszintet wink

 

 

nevtelen.pngnevtelen.png