Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

4 hetes kihívás

2018.10.03

 

nevtelen.png

 

 


pekaru.jpg

nevtelen.png

 Nincs fehérlisztes pékárú

 Nincs fehér liszttel készült bármilyen étel

 

Ami a kihívás alatt megengedett:
A kenyér egészséges életmódban illetve fogyásnál sem tiltó listás, viszont törekedjünk arra, hogy minél magasabb legyen a teljeskiőrlésű /tönköly / graham / rozs liszt tartalma. Érdemes 65% feletti értékű terméket vásárolni, de törekedjünk ennél magasabb értékekre.
Sütéshez/főzéshez használj zablisztet, graham lisztet, esetleg teljeskiörlésű lisztet.

 

 

 

 

nevtelen.png

nevtelen.png

 Nincs bolti gyümölcslé

Nincs "diétás" üditő amely mesterséges édesítővel készül


Az édesítőszeres termékek ugyan  nem gátolják a fogyást, viszont a kihívásban  tiszta táplálkozáson és a méreganyagok kitisztításán van a hangsúly, ami úgy nem megy, ha napi számra mesterséges édesítőszert viszünk be.
Ha a kihívás alatt 1 hónapig ezeket mellőzöd, hidd el tested meghálálja!
Víz, citromos víz, zöld tea, házi gyümölcs turmix mehet (ez utóbbi azért mértékkel), kávé cukor nélkül mérsékelten megengedett
(édesítésként egészséges természetes édesítőszer megengedett)

 

 

 

 

17840.jpg

nevtelen.png

 Nincs elősütőtt gyorsfagyasztott élelmiszer

 Nincs gyors kaja és gyorséttermi ételek  

 Nincs bolti sültkrumpli

 Nincs chipsz

Nincsenek  instant levesporok


Az ilyen élelmiszerek tele vannak rossz minőségű szénhidráttal, rossz minőségű alapanyagokkal illetve transzzsírokkal.
Utóbbinak határérték feletti fogyasztása szívinfarktust okozhat, hosszabb távon súlyosan károsíthatja az egészséget, ezért a  transzzsírok kizárása vagy legalábbis nagymértékű csökkentése rendkívül fontos.
A transzzsírok jelentősen növelik a szív- és érrendszeri betegségek (például szívinfarktus, agyvérzés) kockázatát, jelentősen emelik a rossz koleszterin (LDL), illetve csökkentik a jó koleszterin (HDL) szintjét a vérben, továbbá gyulladáskeltő és érfalkárosító hatásuk felgyorsítja az érelmeszesedés kialakulását.

Segítségképpen az instagram oldalamon és weboldalamon lévő receptek 99%-át eltudjátok készíteni
a kihívás alatt.  (instagram oldal több száz egészséges recepttel: 
KATT )

 

 

 

 

nevtelen.png
 

nevtelen.png

Fehér cukor helyett válassz természetes édesítőket, mint pl. a xilit, stevia, eritrit. Utolsó kettő kalória mentes, így nem emelik a vércukorszintet sem.
Nem okoznak fogszuvasodást.

 

 

 

 

nevtelen.png
 

nevtelen.png 

Nincs étolajjal készült étel
 

Ami a kihívás alatt megengedett:
Kókuszzsír,vaj, kacsazsír, libazsír mehet, de ezek sem bő olajban való sütéshez.
Próbáld meg ételeidet kevés zsiradék hozzáadásával elkészíteni.
Amennyiben lehetséges használj sütőpapírt az olajmentes sütéshez.
(például sütőben sütött sült krumplihoz)
Az egészsséges zsíradékok viszont  fontosak, így a kész ételt nyugodtan meglocsolhatod olivaolajjal, lenmagolajjal, tökmagolajjal.
Az egészésges zsírokat beviheted olajos magvakból is, mint pl. a mogyoró, mandula, dió, kesudió, pisztácia. 

Segítségképpen az instagram oldalamon és weboldalamon lévő receptek 99%-át eltudjátok készíteni
a kihívás alatt.  (instagram oldal több száz egészséges recepttel: 
KATT )

 

 

 

nevtelen.png
 

nevtelen.png

Napi 2-4 liter folyedék elfogyasztása javasolt
A folyadékigény átlag felnőttek esetében 2 liter/nap, ami fizikai aktivitás, sport során és a hőség hatására tovább nő. Ebben természetesen a táplálékunkkal elfogyasztott víz is beleszámolható.
Ha ez alatt iszol a szervezet azzal lesz lekötve, hogy egyik helyről a másikra szállítsa a vizet és nem fog olyan "luxustevékenységekkel" törődni, mint az izomépítés vagy fogyás / testzsírt csökkentése.

 

 

 

 

 

nevtelen.png

nevtelen.png

A szervezetnek átlagosan 7-9 óra alvásra van szüksége, diéta alatt akár többre is, hiszen a szervezetnek még alacsonyabb az energia szintje.
Hosszú távon lévő kevés és rendszertelen alvás nem, hogy fáradékonyságot okoz, de sok betegség okozója, és a kialvatlanság ráadásul hízáshoz is vezethet. Hiszen a szervezetünk jobban fogja kívánni a szénhidrátban dús, cukros ételeket, hogy mihamarabb energiához jusson.

 

 

 

 

 

nevtelen.png
 

nevtelen.png

A nagy mennyiségű zöldségfogyasztás egyik legnagyobb barátod lesz, hiszen eltelít.
A zöldségek nem csupán fontos tápanyagokat (vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, rostanyagokat) biztosítanak a szervezetünk optimális működéséhez, de egyéb pozitív élettani hatásokkal is rendelkeznek.
Ami a súlyvesztést illeti, a zöldségek kifejezetten kalóriaszegény ételek, sőt...a bennük levő rost, sokkal jobban telít is. A zöldségekből még nagyobb mennyiség elfogyasztása sem okoz számottevő kalóriabevitelt.
Törekedjünk arra, hogy naponta minimum 200-300g zöldséget fogyasszunk el, átlagosan 400-500g nyersen mért zöldség javasolt az alábbiakból, melyeknek alacsony a kalória és szénhidrát értéke, így diéta alatt bátran fogyasztható szinte bármilyen mennyiségben:

Saláta, retek, karfiol, brokkoli, uborka, paradicsom, paprika, póréhagyma, gomba, cukkini, spenót, káposzta, stb.

Ami mérsékelten fogyasztható a kihívás alatt az a kukorica, borsó és a sárgarépa. Ezeknek a többiekhez képest magas a kalória és szénhidrát értékük, így belőlük jóval kevesebbet ajánlott fogyasztani, míg brokkoliból 450g-ot simán ehetsz, addig borsóból alig a negyedét.

Összehasonlításképpen:
100g brokkoli 24 kcal ,2 g szénhidrát
100g borsó 81 kcal, 14g szénhidrát
100g kukorica 86 kcal, 19g szénhidrát 
100g répa 40g kcal, 8 g szénhidrát

 

 

 

Képtalálat a következőre: „down arrow”

 

 

nevtelen.png

Tartsd be az utasításokat, nyomtasd ki a 4 hetes kihívás táblázatát.
Letöltés: TÁBLÁZAT

tablazat12.png

Képtalálat a következőre: „down arrow”


Készíts magadról egész alakos "előtte" fotót.
 A program végén egy "utána" képet.

Összesen 2 csalónap megengedett a 4 hét alatt ahhoz,
hogy még játékban maradj és fejlődj.

A teljesített napok jelölése: 
Kapcsolódó kép
A nem sikerült napok jelölése: Képtalálat a következőre: „X png”

Képtalálat a következőre: „down arrow”


Ha a 4 hét végére értél, készíts fotót a táblázatodról is, és töltsd fel az előtte-utána képeddel együtt a   >> FITTEN EGÉSZ ÉVBEN KOLLYVAL << facebook csoportba.

nevtelen.png

 

Képtalálat a következőre: „down arrow”


 A kihívást teljesítők között minden hónapban 1kg KOLLY Pro protein fehérjeport sorsolunk ki tetszőleges ízben.

Következő sorsolások:
November 15
December 15